۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:

آمادگی دستگاه قضایی گلستان برای حمایت از سرمایه گذاران

آمادگی دستگاه قضایی گلستان برای حمایت از سرمایه  گذاران

گرگان- رئیس کل دادگستری استان گلستان از آمادگی این دستگاه برای حمایت از سرمایه گذاران در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در دیدار با استاندار گلستان با تشریح بخشی از دستاوردهای دادگستری استان اظهار کرد: کاهش ورودی ۲۰ هزار پرونده به محاکم استان، سازش ۵۰ درصدی اختلافات در شعب ویژه صلح و سازش و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ازجمله مواردی است که با تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی محقق شده است.

هادی هاشمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر پویایی و شکوفایی اقتصاد گفت: امنیت بسترساز جذب سرمایه‌گذار، تولید و اشتغال است که این مهم با تعامل و همراهی دادگستری و دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: دادگستری با ظرفیت‌های موجود در شورای قضایی (شورایی با عضویت سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضاییه)، شورای حفظ حقوق بیت‌المال و ستاد اقتصاد مقاومتی آماده کمک و همراهی با استانداری برای تسهیل در ارائه خدمات به مردم، حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و امنیت سرمایه‌گذاری است.

هاشمیان گفت: امیدواریم این تعامل بین استانداری به‌عنوان نماینده دولت و دادگستری به‌عنوان نماینده قوه قضاییه در استان تداوم داشته باشد.

استاندار گلستان هم در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های دستگاه قضایی استان گفت: همه تلاش ما بر وحدت و امنیت است که خوشبختانه در استان این نعمت به سبب همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرای، قضایی و انتظامی، روحانیان و مردم وجود دارد.

سید مناف هاشمی بابیان این‌که همه تلاش ما برای رفع موانع و بهبود شاخص‌های توسعه استان افزود: با حمایت‌های حقوقی و هماهنگی قوای سه‌گانه می‌توانیم مسیر توسعه استان را در صنعت گردشگری، کشاورزی و خدماتی موفق عمل کنیم.

هاشمی در ادامه سخنان خود گفت: درخواست ما از دستگاه قضایی تفسیر قانون به نفع مردم، توسعه، تولید و اشتغال است تا بتوانیم سالانه ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

استاندار گلستان تأکید کرد: هرگونه اقدام و همکاری و تعامل که استانداری بتواند در مسیر احقاق حقوق عامه مؤثر باشد، کوتاهی نخواهیم کرد.

 سید مناف هاشمی افزود: هرچند برخی به دنبال القای شکافی بین قوا هستند اما در اصول هیچ اختلافی میان قوا نیست و در بین مسئولان استانی و محلی نیز در این زمینه اختلافی وجود ندارد.

هاشمی بابیان این‌که همکاران ما در حوزه‌های اجرایی نمی‌توانند بدون پشتیبانی قوه قضاییه کار کنند تأکید کرد: در کنار دستگاه قضا و در سایه وحدت، مسیر توسعه را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: فارغ از بحث‌های جناحی و تبلیغاتی تلاش برای بهبود وضعیت اشتغال و حل مشکل جوانان تلاش می‌کنیم.

لازم به ذکر است اداره کل زندان‌ها، سازمان بازرسی، پزشکی قانونی، تعزیرات حکومتی، ثبت‌اسناد و املاک و سازمان قضایی نیروهای مسلح اعضای شورای قضایی استان هستند. ریاست این شورا با رئیس‌کل دادگستری است.

همچنین دادستان دادگاه ویژه روحانیت در استان‌های گلستان و مازندران نیز در جلسه امروز حضور داشت.

کد خبر 4127816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha